Články

• Evropská komise potvrzuje správnost názoru HPP 11 na stavbu SOKP 511

fb.eu.sokpDodržujte pravidla EU a plňte přání občanů!

Vážení čtenáři a voliči, nadále se cítíme zavázáni za vaši důvěru projevenou při volbách 2014, což vede naše kroky i při projednávání dostavby silničního okruhu kolem Prahy (SOKP).

Když HPP 11 na květnovém zastupitelstvu požadovalo urychlené řešení dostavby SOKP, bylo spojenou opozicí (tj. ANO / TOP 09 / JMND / ODS / ČSSD / KSČM) nazýváno ekoteroristy, škodícími Jižnímu Městu. Důvod? Požadovali jsme, aby okruh kolem Prahy byl projednán v rámci jakékoliv rychle průchodné varianty s aktuálním posouzením EIA, když se nedaří 15 let obdržet na původní projekt pravomocné Územní rozhodnutí.

Na tomto požadavku neshledáváme nic "ekoteroristického", ba naopak: považujeme jej za jediný rozumný, aby došlo k odblokování vyvedení kamionů z JM pryč BEZ obcházení zákona a bez čecháčkovského škemrání v EU o povolení výjimky z evropské směrnice, neboť stavba 511 má mimo jiných nedostatků zastaralou EIA (tj. posouzení vlivů stavby na životní prostředí a zdraví obyvatel), což povede nejen k dalším potenciálním soudním průtahů, ale i ke zbytečné ostudě a zavdá vzniku tezí o lobbistech, jsoucí často i spekulanty s pozemky v trase, kudy okruh 511 silově tlačí. ANO / TOP 09 / JMND / ODS / ČSSD / KSČM na Praze 11 mají přesně tyto tendence a nedokáží rozumně vysvětlit proč. Nahlédli jsme do jejich volebních programů a nikde neobjevili závazek k nerespektování práva a požadavků EU.

Uplynuly dva měsíce a postoj HPP 11 se ukázal jako správný. Seznamte se s odpovědí generálního ředitele Evropské komise pro životní prostředí Daniela Calleji adresovanou primátorce Krnáčové... netřeba k ní nic dodávat. Připomínáme dopis HPP 11 premiérovi Sobotkovi z června letošního roku, který byl zaslán na vědomí i na direktorát EU životního prostředí > zde

Následující informace přebíráme z facebooku....

Docela solidní odpověď Bruselu primátorce Prahy Adrianě Krnáčové (ANO) ve věci dostavby Pražského okruhu. Přečtěte si celý dopis a udělejte si názor o tom, co Jean-Claude Juncker psal o stejné věci premierovi. No, moc se ten dopis nelišil. Co bylo jiné, bylo tvrzení o tom, že Česká republika má výjimku ze směrnice EK. Možná každý umíme jinak číst, jinak si to neumím vysvětlit. Myslím, že to lhaní se stalo českým koloritem v politickém světě obecně.

 Miloslava Pošvářová, soudní znalec a stavební expert oceněný Nadací Charty 77 za občanskou statečnost v boji proti korupci

 • Vážená paní primátorko,

komisař Vella mě požádal, abych odpověděl na Váš dopis zaslaný předsedovi Junckerovi dne 29. června 2016, který se týká stavby 511 Pražského okruhu.

Komise souhlasí s tím, že je důležité, aby stěžejní části dopravní infrastruktury byly dokončeny tak rychle, jak je možné, a aby projekty, které mohou ochránit občany před hlukem z dopravy, před nehodami a před znečištěným ovzduším, byly dokončeny včas a podle rozpočtu. To je důvodem, proč rozpočet EU významně přispívá k rozvoji infrastruktury v klíčových dopravních koridorech, včetně v České republice.

Zároveň je důležité, aby byly dodrženy evropské právní předpisy, neboť ty představují pravidla, na nichž se společně dohodly členské státy. Aby byly projekty způsobilé pro financování ze strany EU, musí plně dodržovat její právní předpisy. To platí jak pro finanční postupy, jako je zadávání veřejných zakázek, tak, jako v tomto případě, pro postupy posuzování vlivů na životní prostředí. Posouzení vlivů na životní prostředí je mezinárodně uznávaným způsobem zvážení různých dopadů konkrétního projektu na životní prostředí. Je klíčovou součástí evropského práva, která umožňuje jak místním orgánům, tak občanům vyjadřovat se k projektům, jež se jich týkají, a v případě potřeby mít možnost dobrat se svých práv.

V tomto případě Česká vláda souhlasila, že je lepší, aby se pro silniční okruh kolem Prahy, úsek 511, uskutečnilo nové posouzeni vlivu na životní prostředí. To umožní všem občanům a zástupcům místních zastupitelstev v Praze, aby se k projektu vyjádřili před tím, než bude konečné rozhodnutí přijato. Jelikož Komisi je známo, že stavba úseku 511 se v žádném případě neplánuje před rokem 2019, je dostatek času na to, aby takové vyhodnocení bylo provedeno. Komise takový postup podporuje.

S úctou Daniel Calleja

Generální ředitel
EVROPSKÁ KOMISE
Generální ředitelství

životní prostředí

Dopis Daniela Callejizde

oddelicka

Související odkazy:

• Odkaz na fb (zdroj) > zde

• Dopis starosty Štylera premiérovi Sobotkovi > zde

• Dopis starosty Štylera do EU > zde

 

 Sestavil Martin Farmačka, HPP 11

Komentáře  

+21 # Varlam 2016-08-01 16:40
Pravda je taková, že přes všechny chyby EU od ní stále ještě dostáváme více peněz než dáváme a když jsou to její peníze, tak máme plnit její předpisy. Když bychom si to platili celé sami, tak musíme dodržovat jen vlastní předpisy. Ale když nám to platí, tak je to jiné. A navíc: když jsme už jednou v Unii, tak unijní předpisy jsou vlastně i naše předpisy.

Navíc v souvislosti s životním prostředím, na rozdíl třeba od migrace, má Unie docela dobré a přísné požadavky.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+22 # Jiří Krautwurm 2016-08-01 18:00
Evropská unie má mnohé chyby, naposledy se to plně vyjevilo při referendu britských občanů.

Na druhou stranu mnohé předpisy a zásady jsou pro nás přínosem. Vždyť ještě před pár lety mnoho lidí toužilo "být na západě" a podle toho také dopadlo referendum o přistoupení k EU z roku 2003. Jedním z těch přínosů byla harmonizace právních předpisů v oblasti péče o životního prostředí, která se nám však protáhla na 11 let. Od přistoupení k EU z roku 2004 byla ČR v tomto smyslu urgována a "podařilo se" nám to dotáhnout až na jaře 2015.

Jaké pokrytectví pana Lepše, hovořit ve svých mediálních výstupech o vládě práva, evropských hodnotách a lidských právech! Zároveň ze všech sil podporovat aktivistické akce na obcházení právě onoho zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, nehledě na to, že se tak stalo již rok po nabytí účinnosti zákona.

Ono usnesení zastupitelstva Prahy 11 o podpoře stavby 511 nebylo nic jiného než prázdné aktivistické gesto. Můžeme jen spekulovat, proč bylo organizováno. Možná se s ním pánové budou ještě dlouhou dobu ohánět, ve skutečnosti ukazuje jejich vztah k vládě práva, či evropským hodnotám. A ten je tak trochu bolševický.
Prostě si to odhlasujem.
Záakon nezákon. On už někdo skulinku vymyslí.
Když se 20 let ve věci okruhu nic nedělo, tak to přece musíme na někoho jiného shodit.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+19 # Varlam 2016-08-01 18:27
Ona TOP09 je v tomhle případně "pravdoláskařsk á", její ex-šéf kníže Karel nezmínil nic o lidských právech na návštěvě v Saudské Arábii, kde to vypadá hůře než v Rusku, nynější šéf slovutný Miroslav chtěl zase kdysi ještě v KDU spolupracovat s komunisty na vládní úrovni a Lepš tu hlasuje s KSČM proti koaličním partnerům. To ukazuje na ty jejich "hodnoty" nejlépe...

S tou Unií naprostý souhlas.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+18 # Všetečka 2016-08-02 08:31
To je to podstatné - 20 let se ve věci okruhu nic nedělo.
A nyní před senátními volbami se většina kandidátů uchopila tohoto tématu. Jen proto, aby měla nějaké téma do kampaně.
Většina kandidátů nemá občanům P11 co nabídnout, není za nimi žádná komunální práce - např. jde právě o pana Lepše nebo pana Sýkoru.
Teď se z nich stali velcí bojovníci za dostavbu úseku 511. Účelově, jak jinak.....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Václav Šmrha 2016-09-09 03:34
Jak to kandidáti do Senátu míní s okruhem vážně, je vidět na hlasování č.15 ZMČ z 8.9.2016
www.hpp11.cz/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Michal H. 2016-09-15 11:54
Dnešní článek z Pražského deníku svědčí o zneužívání tématu SOKP 511 některými politickými subjekty na P11...

prazsky.denik.cz/... /...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Anna 2016-09-15 12:01
O lidi nám nejde, my se chceme jen zviditelnit, že?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Michal H. 2016-09-15 19:50
Pomoc lidem, nebo jen výtah do politiky?
Praha - Urychlete dostavbu Pražského okruhu. Heslo, se kterým ve středu desítky lidí zablokovaly vytíženou Spořilovskou spojku. Jednomu ze spoluorganizáto rů blokády však téma slouží také jako předvolební kampaň. Kandiduje totiž do Senátu.
Zablokovaná Spořilovská spojka, několik kilometrů dlouhá kolona a nadávky čekajících řidičů. I to je výsledek demonstrace, jejíž účastníci požadují urychlenou dostavbu Pražského okruhu. Jde jim hlavně o chybějící úsek 511 mezi dálnicemi D1 a D11. Den co den je totiž sužují stovky těžkých náklaďáků, které jim projíždějí přímo podokny. Trpí hlukem, dusí se smogem, ohroženi jsou i coby chodci.
Sdružení je spojeno s opozičním zastupitelem
Je nasnadě, že výbušné téma se stalo i jakýmsi středobodem kampaně do podzimních senátních voleb v Praze 11. Jde o jeho zneužití, nebo o skutečnou snahu pomoci zoufalým obyvatelům Spořilova?
Středečení blokádu na Spořilovské spojce organizovalo občanské sdružení SOS Spořilov a iniciativa STOP kamionům, za níž stojí opoziční zastupitel Prahy 11 Petr Sýkora. Tento člen strany Jižní Město náš domov bývalého kontroverzního starosty Prahy 11 Dalibora Mlejnského je ale zároveň i kandidátem na senátora.
Prostesty souvisí s kandidaturou Sýkory
Uskupení STOP kamionům na sebe upozornilo už minulý měsíc, kdy Sýkora zorganizoval protestní blokádu kamionové dopravy v Uhříněvsi. Sám komunální politik přiznává, že poslední aktivity v jeho iniciativě souvisí i s jeho kandidaturou.
„Samozřejmě je to součástí mé senátorské kampaně, ale pouze poslední měsíc. Tématem se zabývám už sedm měsíců a jsem každý den venku mezi lidmi," brání se zastupitel městské části.
Nejde jenom o trik na voliče?
Šance, že by nový senátor dokázal léta odkládaný projekt urychleně přivést k realizaci, je ale minimální. Přesto Sýkora odmítá, že je téma dostavby okruhu pouze trik na voliče ze strany některých kandidátů.
„Senátor je vždycky více slyšet a také může iniciovat vznik nových zákonů a já si právě myslím, že stavební zákon by měl projít novelou, protože si nedovedu představit, že ve stávající podobě umožní dostavět úsek 511," dodává Petr Sýkora.
Dostavba se objevuje i na plakátech
Se stejným tématem jako jedním z hlavních bodů kampaně ale přišli i další kandidáti v Praze 11. Bývalá starostka Prahy 11 Marta Šorfová (ODS) například na billboardech, které lemují silnice Jižního Města, mimo jiné prohlašuje: „Prosazuji rychlou dostavbu Pražského silničního okruhu".
Plnou podporu má i od vedení pražských občanských demokratů, kteří v úterý ve svém prohlášení ostře zkritizovali vládnoucí koalici na magistrátu, že se nedohodla na zařazení bodu o dostavbě okruhu na čtvrteční zasedání zastupitelstva hlavního města.
Do diskuse se přidal i premiér
Podporu dostavbě úseku 511 vyjádřila ve svém volebním programu i kandidátka ČSSD v Praze 11 Miroslava Skovajsová. Její stranický kolega a předseda vlády Bohuslav Sobotka minulý týden, tedy jen měsíc před senátními volbami, prohlásil, že chybějící jihovýchodní část okruhu by se měla začít stavět do konce roku 2019.
Plnění harmonogramu stavby, kterou nedávno ministerstvo dopravy vyřadilo z prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat proces EIA, bude podle premiéra hlídat nově založená pracovní skupina. Měli by ji tvořit zástupci dotčených ministerstev a hlavního města.
Úsek 511 Pražského okruhu má měřit přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou dva tunely. Celý vnější okruh kolem metropole měří zhruba 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Copyright © 2020 Hnutí pro Prahu 11. Všechna práva vyhrazena.
By Free joomla 1.7 Templates
TOPlist