2017.01.19.ZMC.25.CPM.3• V pondělí 18.12.2017 od 9h můžete sledovat přímý přenos ze 34. jednání zastupitelstva MČ P11 konaného v KCMT na Hájích > ZDE

...nebo se jednání i osobně zúčastnit - židlí pro diváky bude dostatek. A jelikož jsou zastupitelům HPP 11 vypínány mikrofony radními ANO / TOP, je zážitek v sále zcela unikátní, neboť my hovoříme dál… | • Program a body jednání ZMČ > zde | • Událost můžete komentovat na facebooku > zde | • Živý přenos bude vysílán > zde

oddelicka.1210

• 2x Nedej se+ na téma Silniční okruh kolem Prahy (SOKP)

• Kudy, kudy, kudy cestička (3.12.2017 na ČT2) | • Kudy, kudy cestička II nebo kamiony z Prahy do Prahy? (10.12.2017 na ČT2)

oddelicka.1210

• 33. ZMČ | 7.12.2017 | D. Mlejnský (JMND) osočuje L. Kosa (HPP 11), že porušuje jednací řád

Občané, diváci, než bude v pondělí 18.12.2017 další ZMČ, zavzpomínejme na to poslední, na kterém nebyl dostatek koaličních zastupitelů ke schválení programu. Nebudeme se nyní zabývat ležérností ANO / TOP (radních Jiravy, Urbánka, Lepše, Říčaře, Balíka, Lukeše a Freye), s jakou vládnou Praze 11, ale upozorníme na privilegia policií násobně vyšetřovaného D. Mlejnského (JMND), který spolu s komunisty povýšil po zvolení Jiravy starostou se stal pro ANO / TOP nepostradatelným. Ten senátora Kosa během projevu kritizoval mimo záznam tak hloupě, že starosta Jirava prostě nemohl dopustit, aby se o Mlejnského výroku hlasovalo…

• 33. ZMČ | 7.12.2017 | Vypnuté mikrofony HPP 11

Vážení voliči, o volbách 2014 jste nám svěřili mandát vás zastupovat. Pokud sledujete jednání zastupitelstva, víte, že tak činíme. Starosta Jirava (ANO), píšící o sobě v Klíči, kterak kdysi dávno na Václavském náměstí "cinkal klíči" na podporu nově se rodící demokracie, a jindy radní “superdemokrat” Lepš (TOP), loňský neúspěšný kandidát do senátu, naše výstupy ukončují vypínáním mikrofonů. Tak vypadá současný dialog radnice ANO / TOP se zástupci občanů: “Mlčte a hlasujte jak MY potřebujeme, jinak z vás uděláme nepřátele Jižního Města!” Sledujte video, ať lépe pochopíte, jakým “bahnem se za vás brodíme”, a že věci bez vaší pomoci změníme jen velmi těžko. Děkujeme za vaše názory!

oddelicka.1210

• Dne 27.4.2017 ožije Vestecká spojka (aktualizováno 30.4.)

fb.jvk.komercializaceTISKOVÁ ZPRÁVA | 26.4.2017 | 15:00

• Pozor! Zítra má ožít Vestecká spojka. Miliardy veřejných prostředků do napojení komerčních zón na dálnici D1?

Na zítřejším jednání Zastupitelstva hl. m. Prahy 27.4.2017 má být schválena „Smlouva o spolupráci a sdružení veřejných zadavatelů“. Tento nic neříkající název skrývá smlouvu o společném postupu investorské přípravy a realizace akce EXITu 4 a Vestecké spojky. Smluvními stranami jsou Krajská správa a údržba silnic Stč kraje, hl. m. Praha, Středočeský kraj, Ministerstvo dopravy a ŘSD.

Vestecká spojka a EXIT 4 jsou pozůstatky dříve projektované trasy Pražského okruhu v trase JVK. Tu odmítlo v petici 40 tis. obyvatel a trasa Pražského okruhu byla proto oddálena od Prahy v úseku mezi Jesenici a Říčany do současné varianty JVD.

Nyní je opět velký tlak na realizaci Vestecké spojky i Exitu 4, aniž by jejich výstavba přinesla významný veřejný přínos. Zdá se, že několik miliard veřejných prostředků poslouží především majitelům pozemků u D1, kterým má EXIT4 a Vestecká spojka umožnit zásobování plánovaných komerčních zón a přivést jim do nich zákazníky.

Vestecká spojka není dosud v Zásadách územního rozvoje Středočeského kraje. Přesto je enormní tlak na podepsání Smlouvy a zahájení realizace.

Na minulém jednání zastupitelstva hl.m. Prahy 30.3.2017 náměstek Dolínek přerušil projednávání této smlouvy kvůli nesouhlasu zastupitelů Trojkoalice. Poté, co se na dopravním výboru ZHMP pro schválení smlouvy vyjádřili zástupci ODS a TOP 09, bude spolu s ČSSD a ANO zřejmě dostatek hlasů pro schválení Smlouvy a zahájení realizace tohoto záměru.

Vzhledem k výše uvedeným faktům i kvůli marginálnímu veřejnému přínosu Vestecké spojky a EXITU 4 a naopak k jejich významně negativním dopadům na rekreační zázemí Prahy i zhoršení kvality bydlení v daném regionu budu na zítřejším ZHMP vystupovat z pozice senátora proti podpisu Smlouvy.

Ing. Ladislav Kos, senátor 
Praha 11, Praha 15, Praha 22 a okolí 
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel.: 603 780 761

Související:

• Materiál hlasování > zde

• Kauza: Exit 4 (JVK) > zde

oddelicka

Aktualizace 28.4.2017: Návrh byl schválen.

K Vestecké spojce pomohla část TOP 09 | 28.4.2017 | Právo str. 10 | Petr Janiš

• Hlavní město se připojí ke kraji a státu jako veřejným zadavatelům stavby Vestecké spojky. Stavba nové dálnice mezi Pražským okruhem u Jesenice a Jižním Městem má odpůrce.

Pražské zastupitelstvo smlouvu přijalo hlasy koaličních ANO, ČSSD, opoziční KSČM a polovičky klubu TOP 09. Vestecká spojka má vést kolem Vestce a Jesenice k 4. kilometru dálnice D 1 u Průhonic. Zde by měla vyrůst velkokapacitní mimoúrovňová křižovatka Exit 4. Na Vesteckou spojku má v budoucnu také navázat problematická dálnice D 3. Silnice povede poměrně blízko Hrnčíř, Zdiměřic a Rozkoše.

Na soukromých pozemcích u spojky, které jsou zatím ornou půdou, má vyrůst komerční zóna Průhonice, mluví se i o sídlišti či rozsáhlé administrativě. Zastupitelé se přeli, zda pro soukromé subjekty stavět silnici a jak širokou. Šéf výboru dopravy Matěj Stropnický (Trojkoalice, SZ) žádal záruky, že po Vestecké spojce nebude jezdit dálková tranzitní doprava. „Musíme vyvrátit podezření, že stavíme Vesteckou spojku jen kvůli majitelům pozemků pod komerční zónou mezi Vesteckou zónou a Průhonickým zámkem a parkem, které jsou památkově chráněny," řekl Stropnický, záruky nedostal.

Aby Praha smlouvu neschvalovala, žádal rovněž senátor Ladislav Kos (Hnutí pro Prahu 11). „Umožní utrácet veřejné prostředky za záměry, jejichž přínos je minimálně diskutabilní," varoval Kos. Podle něho může těsně za hranicí Prahy a kraje vzniknout vysoce kapacitní komunikace, která v důsledku jen přitíží Spořilovu. „Exit 4 je navržen dokonce v šestipruhu," upozornil Kos.

Nové komerční zóny u Průhonic a Vestecké spojky k ní se zastávali Tomáš Jílek (TOP 09) a Patrik Nacher (za ANO). „V průmyslové zóně vzniknou nová pracovní místa," tvrdil Jílek a zdůrazňoval, že „i developeři mají svá práva". Stavba nové kapacitní silnice dává smysl i Nacherovi. „Investiční pobídky by neměly být v daňových úlevách, ale v infrastruktuře," uvedl Nacher. Pro Vesteckou spojku jako přivaděč místní dopravy do Prahy horovala starostka Šeberova Petra Venturová (Pro lepší obec).

Dolínek připustil, že návrh připojit Prahu k zadavatelům stavby není koaliční. Podle něho by logistická centra neměla být v Praze. "Kde jinde než u dálnic a křížení silnic by měla vznikat tato místa?" ptal se Dolínek, podle něhož ani Středočeský kraj vznik hal už podporovat nebude. Provoz na Vestecké spojce může město podle Dolínka ovlivnit.

"Budeme postupně přebírat všechny úseky dálnic uvnitř Pražského okruhu, budou tam platit naše pravidla," řekl náměstek. Smlouvu Prahy s krajem a státem o Vestecké spojce schválilo 17 zastupitelů ANO, 9 členů klubu ČSSD, 6 z 12 zastupitelů TOP 09 a 3 komunisté. Jeden zastupitel TOP 09 se zdržel, Trojkoalice a piráti byli proti a nikdo jiný nehlasoval.

• Kdo hlasoval PRO? > hlasování

 

Komentáře  

+16 # Roman V. 2017-04-26 19:49
Kdo vede ministerstvo dopravy? ANO! Kdo vede magistrát? ANO! Kdo vede Prahu 11 vedle Mlejnského? ANO! Nic příjemného, tato situace. Občané to v roce 2018 zohlední, jak v Praze, tak zde na Praze 11. Celostátně se budeme nejdřív asi muset zklamat Babišem jako premiérem.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+15 # Svoboda 2017-04-26 20:43
Pro schválení smlouvy se vyjádřili kromě zástupců ANO i zástupci ODS, TOP 09 i ČSSD?
Náměstek Dolínek to evidentně tlačí silou. Tak mě napadá, komu asi ty pozemky kolem plánovaného Exitu 4 patří?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # Šárka Zdeňková 2017-04-26 21:05
Zájmy jsou obrovské. viz. pod článkem odkaz: TESCO - skupuje pozemky už od roku 1995 a vlastní skoro všechny pozemky v katastru Šeberova v blízkosti navržené křižovatky Exit 4. CARPET (dříve vlastník EUROSPEKTRUM) - skoupila pozemky v oblasti Průhonic v blízkosti EXIT4 naplánované hypermarkety, skladové a logistické areály. MSI - skoupila pozemky v Újezdě, kolem Exit 4 plánuje obrovský administrativní komplex pro 8000 zaměstnanců schváleno změnou územního plánu Prahy ÚP č. Z2345/00. Záměry firmy MSI podporuje bývalý starosta Újezdu Josef Novák
Navetina - pozemky původně získal známý spekulant JUDr. Červenka od státu v ceně 10,- KČ /m2. Plánuje zde obrovské sídliště bytovek s levnými byty tzv. Zelený Újezd. Metrans - kontejnerové překladiště mezi Uhříněvsí a Petrovicemi, stále se rozrůstající, které v nedávné době skoupilo pozemky na polích u Pertovic - nutně potřebuje přímé napojení na dálniční síť.
K těmto záměrům potřebují všichni tito majitelé velkokapacitní křižovatku Exit 4 , která propojí dálnice evropského významu a přivede jim do připravovaných komerčních oblastí tranzitní dopravu a kamiony pro zásobování.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+13 # Jiří 2017-04-28 17:13
Stále se nepodařilo uzavřít koridor stopy bývalé JVK v Křeslicích, tzv. pozemky "U Fantova mlýna". Jejich změna na OB s koef. B - tzn. jednopatrové rodinné domky, v dané lokalitě asi 25 domků. Jak píší čtenáři, stále zůstává volný koridor podél Milíčovského lesa.
A jak Šárka popsala vlastníky pozemků. Stojí za to, podívat se do katastru na jména a budete se divit, kdo tam pozemky vlastní. Hlavně na tzv. západní komerční zóně Průhonice. Podle Úpl. Průhonic a mých výpočtů se tam může postavit zhruba 300tis. m2 hrubých podlažních ploch. Další podrobnosti najdene zde na web, v Jihoměstských novinách hpp11.cz/.../...
Jiří Štyler
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # David R. 2017-04-28 11:55
Zajímalo by mě jak by bylo možno přivést spojku z Exitu4 ku kontejnerovému překladišti. Vzdyt pozemku mezi Milíčovským lesem a Ujezdem jsou rozparcelovány a prodány pro stavbu rodinných domků, alespoň tedy dle stránek projektu www.bydleni-ujezd.cz /.../
Nestrašíte tak trochu ?? :)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # JM 2017-04-28 12:39
Stále je tam volný koridor kolem lesa - bydleni-ujezd.cz/... /...

V tuto chvili je tam ve vizualizaci travnik a zrejme golfove hriste, to se ale muze zmenit.

Mel byste pravdu, pokud by pozemky byly az k hrane lesa, coz ale nejsou (je tam prave ten volny koridor).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # David R. 2017-04-28 13:04
Je pravda že čtyři proudy by se místo golfáče pohodlně vešly. Chudáci ti co tam koupili parcely - místo golfových míčku jim tam budou lítat kamióny. Vědí to? Asi ne. Při pohledu na ten pruh u lesa to vlastně vypadá jako jedna velká dobře vymyšlená bouda.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # JM 2017-04-28 15:54
Ja uz jsem tady na jihovychode Prahy zvykly hledat boudu ve vsem :/ Nedivil bych se, kdyby byla i tady.

Ten koridor tam muze byt jak kvuli pripadne komunikaci, tak kvuli prelozce vysokeho napeti, kterou take chteli delat a take se to zatim podarilo zadrzet (mely tam byt 50 metru vysoke stozary). Ale koridor stale zustal a "nebezpeci" tak trva, bohuzel.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # Šárka Zdeňková 2017-04-29 19:17
Dobrý den, vyřizuji čerstvé dnešní pozdravy od obyvatel Hrnčíř - osobně mi dnes vyprávěli, jak aktivně se před mnoha lety angažovali proti Vestecké spojce, podepisovali petice, byli šťastní za realizaci všeobecně vítané delší trasy JVD a nechápou, proč staronová starostka MČ Šeberov-Hrnčíře paní Venturová (rozená Passerová) vykládá veřejnosti (např. ve čtvrtek na zastupitelstvu MHMP), že JVK uleví Hrnčířům a Šeberovu od aut. Přes Šeberov a Hrnčíře projíždějí nyní do Prahy auta z rozsáhlé nové obytné zástavby Zdiměřic, Kocandy, Osnice atd. a ti určitě nebudou mít důvod najíždět po v. spojce na D1. Přes Šeberov naopak jezdí mraky aut ze stále ucpané D1, takže tato auta v. spojkou také nezmizí. No a nová obrovská výstavba, která Vesteckou spojku následně oblehne, také úlevu od aut nepřinese, naopak, Hrnčíře a Šeberov (i Vestec) budou v obležení víceproudých komunikací (a s tím související další dopravou, kterou přinese výstavba Tesco, průmyslové zóny atd.) v místech, kde je nyní klid a pole, příp. plánované rodinné domy. V důsledku se navíc stávající doprava z JVD částečně stáhne na JVK do obydlené části. Hrnčíře nechápou, proč to paní Venturová-Passe rová dělá... Vlastně nikdo nechápe, proč se propagandisti Vestecké spojky odvolávají na úlevu od aut. Vidí v tom jiné zájmy.. Šárka Zdeňková
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Obcane.ovlivni.stavebni.zamery.na.JM

stavebni.zamery.na.jm.sl

fb.ucet

Copyright © 2017 Hnutí pro Prahu 11. Všechna práva vyhrazena.
By Free joomla 1.7 Templates
TOPlist