• Hnutí pro Prahu 11 vyzývá Radu MČ Praha 11 „v demisi“, aby nekonala nevratné kroky, které by mohly poškodit MČ Praha 11 a její obyvatele. Např. souhlas s prodeji pozemků (viz souhlas s prodejem pozemků na Roztylech), vypisování a uzavírání výběrových řízení a návazného podepisování smluv či uzavírání smluv nájemních. Současná Rada MČ Praha 11 je složená z osmi radních, čtyři jsou bez zastupitelského mandátu. Je Radou bez důvěry Zastupitelstva MČ Praha 11. HPP 11 vyzývá RMČ P11, aby konala jen kroky nezbytné pro udržení základního chodu MČ Praha 11.

oddelicka.1210

• Jednání vázne. Prahu 11 vede rada nezvolených

2018.12.11.MFDnes.Jednani.vazne• Jednání vázne. Prahu 11 vede rada nezvolených | Matěj Ludvík | MF DNES 11.12.2018

Piráti jednají o spolupráci v Praze 11 už pouze s blokem ANO, TOP/STAN a ODS. Naopak vítězné Hnutí pro Prahu 11 zavrhli. Na složení rady a gescích se ale vyjednavači čtyř stran zatím neshodli.

O zastupitelstvu Prahy 11 se dá s trochou nadsázky říct, že se skládá ze sedmi stran a 45 rozhádaných zastupitelů. Kvůli tornu ani po více než dvou měsících od voleb stále nemá radnice na Jižním Městě nové vedení. Jako vůbec poslední v Praze. Přitom se tamní zastupitelstvo už sešlo dvakrát, obě zasedání ale skončila fiaskem. V roli starosty proto stále přesluhuje Petr Jirava (ANO). A přesně polovina z dosud fungující osmičlenné rady už v současnosti nemá ani zastupitelský mandát. Patovou situaci se nyní rozhodli přetnout Piráti, kteří oznámili ukončení jednání s vítězným Hnutím pro Prahu 11 (HPP 11). Naopak veřejně nabídli spolupráci bloku ANO, TOP 09/STAN a ODS.

„Nyní pokračujeme už jen na tomto konceptu, protože se nám s hnutím nepodaří sestavit koalici," říká pirátský lídr Jiří Dohnal. Dosud se přitom navenek zdálo, že HPP 11 a Piráti mají k sobě nejblíže. Už jen proto, že Dohnal byl před čtyřmi lety zvolen jako nezávislý zastupitel právě za HPP 11, a naopak Ladislav Kos z hnutí je zároveň senátorem zvoleným i s podporou Pirátů. Jenže dvě nejsilnější strany mají v zastupitelstvu dohromady pouze 22 mandátů. Aby měly alespoň nejtěsnější většinu, potřebovaly ještě jeden hlas. Ten se jim sehnat nepodařilo.

Rozhodnutí Pirátů se členům HPP pochopitelně nelíbí, trojku kandidátky Ladislava Kose však příliš nepřekvapilo. „Jsem zklamaný, jak to dopadlo. Mnoho lidí nás s Piráty vnímalo jako podobně smýšlející uskupení, která budou držet pohromadě. Od začátku ale bylo vidět, že je to táhne spíš k ANO a TOP 09 než k nám," myslí si Kos. Podle něj měly obě strany vytvořit hned po volbách pevné spojenectví, s nímž by měly výrazně silnější vyjednávací pozici pro hledání třetího partnera, případně se měly pokusit domluvit alespoň menšinovou koalici. Místo toho vytvořilo jednotný blok ANO, TOP o9/STAN a ODS, a naopak přivábilo Piráty. Situace může být osobně pro Ladislava Kose o to nepříjemnější, že jedním z pirátských zastupitelů je i jeho syn. „O tom to vůbec není, s rodinou bych to vůbec nespojoval," brání se.

I dva měsíce dalšího jednání

Jenže ani koalice na půdorysu Piráti, ANO, TOP 09/STAN a ODS ještě zdaleka vyhráno nemá. Prvně jmenovaná strana totiž předložila svým partnerům požadavky, které pro ostatní nejsou akceptovatelné. K rychlé dohodě a vytvoření nové vlády tak do konce roku s největší pravděpodobností nedojde. Piráti si nárokují čtyři křesla v devítičlenné radě (jedno místo dosud nebylo obsazené) včetně funkce starosty pro svého lídra. Konkrétně mají zájem o oblasti digitalizace a financí, školství, životního prostředí i o kulturu. Dohnal na svých požadavcích trvá, na druhou stranu si uvědomuje, že další jednání budou ještě dlouhá. „Zatím jsme se vůbec neshodli na obsazení rady. Odhaduji, že nová rada by mohla vzniknout tak na přelomu ledna a února. Pokud se ale nedohodneme v horizontu jednoho až dvou měsíců, nemáme problém přejít do opozice," upozorňuje Jiří Dohnal, zároveň ale dodává, že na programu mezi potenciálními koaličními stranami shoda panuje.

Starostu chce i TOP 09

Ostatní strany mají o rozdělení křesel jiné představy. Jednička společné kandidátky TOP 09 a STAN Jakub Lepš vnímá nároky Pirátů pouze jako vstupní návrh, o němž se bude teprve jednat. Kompromisy budou podle něj muset dělat všichni. „Také máme vážný zájem o pozici starosty, kandidáta máme v mé osobě. Místostarostou jsem čtyři roky, takže zkušenosti na to mám," říká Lepš. O gescích školství a kultury, kterým se na radnici dosud věnuje, je ochoten s Piráty vyjednávat, jeho subjekt chce získat tři místa v radě. I přes řadu dosavadních rozporů však věří, že k dohodu na životaschopné koalici nakonec uzavřou.

Za nejreálnější řešení současné situace považuje rozjednanou spolupráci čtyř stran také předseda pražského ANO a dvojka kandidátky. V Praze 11 Jan Říčař. „Piráti nyní přistupují k jednání s trošku nadsazenými požadavky, ale věřím, že shodu nakonec najdeme," sdělil. Konkrétní představy ANO Říčař zatím prozrazovat nechtěl, podle něj by ale jako kandidáti na starostu za hnutí připadali v úvahu dosavadní hlava radnice Petr Jirava, nebo Ondřej Prokop.

Pokud široká koalice nakonec skutečně vznikne, dojde k paradoxní, avšak nikoliv zásadní situaci, kdy její někteří členové budou společně pracovat na radnici, zároveň však budou proti sobě stát na úrovni hlavního města. Dohnal je totiž členem vládnoucí koalice na magistrátu, zatímco zastupitelé Ondřej Prokop (ANO) a Martin Sedeke (ODS) jsou tam naopak v opozici. Dohnal už ale sdělil, že by se kvůli kumulaci funkcí svého místa v pražském zastupitelstvu výhledově vzdal.

Ladislav Kos, senátor (HPP 11): Jsem zklamaný z toho, jak to dopadlo. Mnoho lidí nás s Piráty vnímalo jako podobně smýšlející uskupení, která budou držet pohromadě.

Jiří Dohnal (Piráti): Nová rada by mohla vzniknout na přelomu ledna a února. Pokud se ale nedohodneme v horizontu jednoho až dvou měsíců, nemáme problém přejít do opozice.


• Bez nové vlády je v metropoli jen Praha 11, zatím ji vede rada nezvolených

Komentáře  

+3 # Tibor Kováč 2018-12-12 16:06
Ještě bych doplnil co v úvodním článku není uvedeno. Piráti také požadují, aby již dále v nové Radě nepůsobil dosavadní starosta Jirava.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Tibor Kováč 2018-12-12 16:14
Tak co na to červení klikači ?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Ivan Rozner 2018-12-12 17:54
Že Prokop nebo Říčař jsou horší než Jirava. Z hlediska výstavby určitě.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Ivan Rozner 2018-12-12 17:55
A důležité je složení Rady a poměry, nejen kdo bude starosta.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Martin Farmačka 2018-12-12 19:54
CO BUDE DELAT NOVA KOALICE? > Porad neslysim to hlavni: co uzitecneho pro obcana P11 bude delat nova koalice? Bude betonarska nebo naslouchajici lidem? Vzhledem k subjektum, Piratum se PODbizejicim, jde o same betonare a osoby neblaze se podepsavsi na chodu P11. A daji Piratum cokoliv, jen ne vetsinu v RMČ, aby je si je mohli vodit jako manasky - a pred tim HPP 11 varuje protoze ANO / TOP zna - stejne s HPP 11 zametli v r. 2016. Zrusili dodatek koal. smlouvy + prizvali si JMND a KSCM, jimz posleze nabidnuli posty ve vyborech a v komisich. Proto ANO / TOP nelze verit. Kolik dukazu je treba? Ze oni si ti Pirati mysli, ze je to nepotka?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-6 # Ondřej Truhlář 2018-12-13 08:30
Bude-li naslouchajici lidem, ne jenom Farmackovi, tak bude stavět jak zbesila, i kdyz, jak muj milý demagogu, jistě víte, sama nemá mmoho pozemků, na kterých by mohla stavět.. Ale pro me za me at neco vyvlastni, kdyz na pozemku nechce stavet majitel, nema na nem byt jen humus a vy se prestrhujte na vesnici pane Farmacko, nebo na Šumavu, tam se s krovim treba ozente, konečně.. A zalozte rodinu..
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Roman V. 2018-12-13 10:13
Já jsem občan Prahy 11 a nechci tu výstavbu, to samé většina voličů pirátů a SPD - tedy většina lidí je proti výstavbě. To že piráti zradili je jiná věc.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Martin Farmačka 2018-12-13 22:08
Vazeny Truhlari, ja samozrejme vim, ze P11 nema zadne stavebni pozemky, protoze byly vsechny ROZPRODANY minulou (tou vasi?) garniturou, ke vsemu pod cenou. Ja jsem do politiky JMPalerma neprisel dnes rano a o vas jsem dosud neslysel. Za koho kopete ci mate jen svuj vlastni nazor?

To je dost malo, tim hur, ze nekoho, komu se na JM libi, posilate pryc z mesta jen proto, ze nesouhlasi s tim, ze se JM meni k horismu - diky laxnosti obyvatel vuci prodevelopersky m skupinam. Vy jste zvykly pred problemy UTIKAT? Tak to si skutecne neporozumime. P11 je pro zivot nebo pro beton? Ja mam jasno a pokud i vy tak, se k nekomu politicky prihlaste, at vim, jake fajnovosti jste slibovali volicum. Jiste se za to nestydite:-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Jana 2018-12-15 16:11
POTKÁ!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-1 # Jana 2018-12-15 16:13
Potká !
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-3 # Zarubova 2018-12-13 18:33
Chce to novy vitr. Misto ladi ladu, mistu jirky jirku a misto sarky nejakou min matronovatou a misto martina taky nekoho mladyho sveziho! Jsou? Nejsou? Tak se vratit do normalni prace, zacit makat, nekecat a pravidelne chodit na sichty. Takhle se to porad toci v kruhu o tom kterymu se slaplo na kuri oko a to je o nicem. Co takovej tejkl, co vrkoc. At ukazou co umej a jsou sympataci a ti stari uzenaci at jdou do lodziji a cumej a placaj
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Roman V. 2018-12-13 22:18
Ježiš vy ste trubka, stará Zárubová. A co třeba zkušenosti? Nechcete tam dát malé děti? Ty mají nejvíc energie.

A pan Farmačka je mladík!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Tibor Kováč 2018-12-14 12:20
Tak, tak. Ať pánové Tejkl a Vrkoč ukážou co umí, jak píše paní Zárubová. I když v tom druhém případě už asi ukázal. Vedl povolební vyjednávání za JŠ (asi měl zrovna nějaké dobré ryto) a LK (asi někde zrovna za něco mohutně loboval), ale bohužel nikoho nepřesvědčil, aby přeběhl k HPP 11.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-1 # Tibor Kováč 2018-12-14 12:32
...tedy pro někoho bohudíky....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Roman V. 2018-12-14 13:23
Tibůrek je zase chytrý a ffftipný jako rozbité hodinky.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Martin Farmačka 2018-12-16 03:27
Dobrou noc, ja se take sem tam napiju, ale predtim jdu mimo dosah internetu. Vyplaci se mi to. Jinak byl bych stasten, kdyby me nekdo vymenil / nahradil / zastoupil. Umite neco, cim byste mohla HPP 11 doplnit? Nebudte skromna:-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Karel Novák 2018-12-14 11:29
Piráti pěkně podrazili své voliče... Kdo je volil, tak se pěkně zmýlil...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-7 # Tibor Kováč 2018-12-14 12:22
Někde jsem opakovaně slyšel, že Piráti jsou béčkem HPP 11. A ejhle, oni naštěstí nejsou :-).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Jana 2018-12-14 18:29
Na starostu je dost pěkný nával-Lepš, Prokop,Říčař,Ji rava. A Piráti nic ?To si to vyzdobíme !Kdepak, stará garda k lizu nikoho nepustí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Novák 2018-12-14 18:41
Nejčastější triky developerů:

1) Salámová metoda, postupně přidávat další a další zástavbu, ale postupně. Například je potřeba sociální vybavení, tak se postaví trochu soc. vybavení, ale víc bytů a kanclů, pak se řekne: je potřeba více sociálního vybavení a není kde parkovat, tak s postaví trochu soc. vybavení a hodně kanclů a bytů a zase dokola. Říká se tomu "dotvoření" nebo "rozvoj".

2) Přehnaný návrh výstavby, přičemž developer udělá jako kompromis a postaví to, co chtěl původně, ale schválně to původně přehnal, aby výsledek mohl vydávat za "rozumný" kompromis.

3) Modely vypadají úplně jinak než pak realita, hlavně je tam pak méně zeleně než mělo být.

Tak krásné vánoce.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # CHIS 2018-12-14 19:07
No ještě přidejme trik 4) zvaný Prokop: zaplaťte si pár bezdomovců, pošlete je do zeleně a Prokop to tam poseká, polije kyselinou a zastaví, pak už se tam bezdomovci nevrátí. Aneb jak zlikvidovat všechnu zeleň na JM v pár dnech.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-6 # Tibor Kováč 2018-12-17 12:56
Největší král fejků na Jižním Městě je MaFa !!! Bravo, tleskám :-).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Martin Farmačka 2018-12-17 14:25
Tibore, nejsem. Ale je dobre, ze se bojite... vy jste nevoleny zastupitel nebo jste mandat nekomu prenechal, jako chlapci z JMND? Ja uz si u tech prodeveloperu nejsem jist, kdo je kdo a kdo vsechno utekl pred odpovednosti, ackoliv o volbach se naparovali jako pavi a cukrovali na volice o svych nadlidskych schopnostech.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Kavková 2018-12-18 12:39
Pane Kováči, nechtěl byste už s těmi kecy jít konečně do ... (neslušné slovo)??? Je vidět, že nemáte co na práci než neustále unavovat těmi svými zcestnými názory.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # Jana 2018-12-18 13:27
Tak nám Piráti vpluli na Prahu 11 a asi mají díru v lodi a vyčkávají.V žádném jejich prohlášení na mailu, na Facebooku není žádné řešení. Takže nechají tzv,demoblok konat se zástupci nevolenými,popř .v trestním stíhání aby vytvořili ve spolupráci s developery Palermo2. P.Dohnak si zrušil profil na PL po mém dotazu. P.Bartoš se věnuje LA LLUM Negra a psaní na EK. P. Jirava se snaží urvat 20 mil. pro svou manželku atd.A ostatní jsou prostě kazišukové. Ta loď musí odplout,ale kdy ?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Ulich 2018-12-24 16:24
Piráti jsou pro mě velkým zklamáním jak v parlamentu tak na P11, ještě od nich nic zajímavého a pro lidi nevzešlo, jen mají chytré řeči a to je tak všechno....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Kavková 2019-01-07 15:58
Pro mě taky a už je NIKDY volit nebudu.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Ondřej 2019-01-07 22:56
Dobrý den, zajímalo by mne proč jste nevytvořili koalici s piráty a spd? Je mi jasné, že s spd se vám do toho nechtělo a piráti nemají zkušenosti, ale mohli jste začít dělat změny i s případnými ústupkami. Podle všeho skončíte v opozici. A k čemu to teda bylo?! Bohužel jste jížnímu městu nemohly vládnout tak jak by jste chtěli, ale mohly jste aspoň nějak začít a byl by to začátek. Takhle z Vás budou jen ti co pokřikují a další čtyři roky budete jen přihlížet a upozorňovat... A Palermo? Pro Vaši hrdost tu bude dál... Předem děkuji za odpověď
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Martin Farmačka 2019-01-08 01:53
Pane Ondreji, proc podle vas po volbach Pirati neutvorili s HPP 11 vyjednavaci blok a tim neupevnili NASI spolecnou vyjednavaci pozici? Proc dva dny po volbach neodsoudili medialni vyron Lepse (TOP), ze s HPP 11 nepujde, aby udelal na Piraty dojem a vyvinul na ne tlak? Proc se nevyjadrili k semknuti prodeveloperu a agitatoru hazardu TOP / ANO / ODS (JMND)? Proc se porad vymlouvali na programove neshody a vyvolavali napeti...? To mi reknete vy, proc nas nechteji, proc tihnou k demokraturnim betonarskym skupinam. My je tam nesmerujeme. My nejsme HRDI na to, co delaji. My jejich kroky neridime.

A s tim "pokrikovanim" pozor! Kdo za vas KRICI, abyste vy mel na P11 cistsi vzduch? A vice svetla v bytech? A lepsi reseni parkovani? A vi jak se starat o stavajici zelen? Kdo za vas krici vice nez HPP 11? Nechcete kricet misto nas a predvest nam, jak ŠEPTEM presvedcite ostatni, aby udelali neco uzitecneho pro lidi, PRO VAS? Ja si rad odpocinu, mohu vam treba radit co mate jak udelat - co rikate, vymenime si to? Jsme HPP 11, jsme pripraveni s vami spolupracovat, paklize VY CHCETE, pokud se VY prace nebojite.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Ondřej 2019-01-08 11:29
Dobrý den, děkuji za rychlou odpověď. Ano Vaše otázky jsou dobré a neumím na ně odpovědět proč to tak není. Volím Vás a z výsledků voleb jsem měl radost, škoda jednoho hlasu. Ale mé otázky plynuli z obav, že nakonec opět skončíte v opozici. Protože stále tam sedí ti samí a rozhodují i po tak dlouhé době po volbách. Proto mé otázky.

Křičíte za mě a za ostatní který toho nejsou schopní díky své lenosti, tak jako já a Vaši práci oceňuji. Jsem rád za Vaši stranu, která se snaží uhájit zájmy Jížního města, ponechat zeleň a nedarovat Jížní město developerům s malou domů. Nepociťuji že má pomoc by Vám byla užitečná.

Můj prvotní komentář plynul z obav, že i po vítězných volbách to dopadne tak jako minulé období...
Přeji Vám hodně zdaru a sil křičení za nás ostatní
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # elen 2019-01-09 08:20
o jakych prodeveloperech se tu docitam? co mikulas s oc chodov a jeho developery?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Martin Farmačka 2019-01-09 11:57
Pozoruhodne formulovane vety, jste cizinec?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-3 # elen 2019-01-09 16:01
Ja,ja, ja cizinec, mein name ist Neugröschel. Mikulas z alte Chodau ja znat velmi dobze.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Alles Gute 2019-01-10 11:59
Pani, OC Chodov není projekt HPP11. Ale rozhodně to tam nevadilo místním tolik jako tahle nová výstavba. Ta je naprosto přehnaná a přestřelená.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-5 # elen 2019-01-10 16:47
Ja platit etwas geld ten Mikulas. Scheisse ! Der sachschaden !
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Jana 2019-01-10 18:30
Toto mě odpověděla MČ .
Děkuji

méně


Odpověděl: obcanskalinka Občanská linka - Praha 11 | 2.1.2019 16:59:21

Zastupitelstvo MČ Praha 11 má 45 členů.
Jelikož dosud nebyla zvolena „nová“ rada, pracuje rada v souladu se zákonem v původním složení. Počet členů rady byl stanoven na 9, v současnosti má rada 8 členů, z toho čtyři již nejsou členy nově zvoleného zastupitelstva.
Slib zastupitele pro volební období 2018 – 2022 k dnešnímu dni složilo 44 členů zastupitelstva.

A kdy bude zvolena nová rada a starosta ?
A nepřemístí do Sandry obyvatele Kliniky ? Je to bezmoc !
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-2 # Blažková 2019-01-16 16:12
Nová Rada se již začíná rýsovat. Bude mít 9 členů a starostu z Kulatého Chodovce :-). HPP11 tak budou zase další 4 roky v opozici (12 let v opozici, to je už síla). Tož, každý svého osudu strůjcem :-).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Roman V. 2019-01-16 21:17
Ještě počkejme, ono se ukáže, jak piráti v menšině (jen 4 radní z 9) dokáží zatočit s pakáží, která zatočila s HPP11 v roce 2016... Spíš to vidím, že se z pirátů buď také stane pakáž (už mají slušně našlápnuto) nebo s nimi zatočí jako s HPP11 v roce 2016.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Jana 2019-01-16 22:38
Piráti nezatočí s nikým,zatím se starají jen o vysokou politiku, EU ,ovládnutí dozorčích rad apod. Stará garda na JM s nimi zatočí až se budou divit.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Jana 2019-01-17 11:02
Piráti již trvají na jen 3.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Jana 2019-01-16 23:07
SÍM kdo je starosta z Kulatého Chodovce ? Děkuji
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Václav 2019-01-17 14:55
Asi předseda pirátů Dohnal.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Obcane.ovlivni.stavebni.zamery.na.JM

stavebni.zamery.na.jm.sl

fb.ucet

Copyright © 2019 Hnutí pro Prahu 11. Všechna práva vyhrazena.
By Free joomla 1.7 Templates
TOPlist